zondag 14 april 2013

Good old times

Good old times 


Hoe ouder je wordt, hoe meer je aan vroeger gaat denken. Dit is bij mij tenminste het geval. 

In de kleine dingen zie ik mezelf terug als kind. Vandaag was het heerlijk weer buiten en toen ik ging skeeleren, zag ik twee meisjes een ijsje eten op de stoep. De vlekken zaten overal en het ijs liep, zo via het stokje, over hun handen heen op de grond. Heerlijk ! Vroeger zat ik er waarschijnlijk net zo bij.. dan was het van ''Kom, we gaan eerst een ijsje bij jou thuis halen en daarna bij mij'' en dat ging dan uren zo door.. dan waren we aan het einde van de middag misselijk!! Maar het was een geweldige tijd. 



Sommige mensen klampen zich enorm vast in hun oude vertrouwde wereldje en hun oude gewoontes. Mensen die vroeger erg netjes en schoon moesten zijn in hun ouderlijk huis, worden al gek als ze, nu in hun eigen huis, een stofje zien dwarrelen en iemand die altijd dezelfde kledingstijl heeft gehad, zal niet zo snel meer overstappen naar iets anders. Maar mensen veranderen, zou het dan niet zo moeten zijn dat de wereld en de dingen om je heen ook mee veranderen? 

Dit weekend heb ik mijn kledingkast eens grondig onder handen genomen. Wat een kleding heb ik toch! En maar klagen dat ik niets heb om aan te trekken. Alles lag over mijn bed verspreid en ik hield een modeshow voor de spiegel. Elk item werd van top tot teen bekeken en gekeurd. 'Je kunt niet alles houden' is wat er door je hoofd gaat.. maar hoe pijn doet het om dat leuke jasje weg te gooien, die nu toch echt te klein is! Want dat jasje had ik aan toen ik mijn diploma kreeg! En oh die broek!! die droeg ik toen ik uit ging met een groep vrienden en die ene jongen.. maar die trui... Je snapt me al. Afscheid nemen van oude dingen kan heel lastig zijn, maar stel je voor; je gooit dat leuke jasje niet weg en het ligt daar maar te liggen in je kast. Je draagt het nooit meer, want het past niet meer.. voor hetzelfde geld geef je het weg aan de arme mensen; die hebben helemaal geen leuke kleding om te dragen en springen een gat in de lucht als ze dat leuke jasje van jou mogen hebben. Zij zullen er waarschijnlijk ook vele mooie momenten in gaan beleven. Je oude spullen wegdoen is dus helemaal zo naar nog niet, als je er zo over nadenkt ( en wat een goed excuus om zelf weer te gaan shoppen!! ) 

Good old times.. het zullen altijd herinneringen blijven die je nooit vergeet en die jou tot jezelf maken, maar kijk eens vooruit en ga met de tijd mee.. daar ligt je toekomst en die kun je met beide handen aannemen, als je de oude dingen opbergt in de kamers van je hart. 

Ga met de tijd, maar vooral jezelf mee. 
Liefs, Ellen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten