maandag 18 maart 2013

Hide and seek

Hide and seek


''Come out, come out wherever you are..'' 
Wie krijgt er nog meer kippenvel bij het lezen van dit zinnetje? Het is een typische zin die negen van de tien keer in een horrorfilm voorbij komt. Stiekem vind iedereen een horrorfilm toch wel spannend, al geven veel mensen dit niet snel toe. Al dat bloed en die achtervolgingen... die man in die kast.. dat meisje dat SOWIESO gaat kijken 'waar dat geluid vandaan kwam', terwijl jij jezelf beschermd met een kussen en verwilderd roept ''NIET DAAR HEEN GAAN, DAAR ZIT DE MOORDENAAR!' ( maar de hoofdpersoon luistert nooit!). Een horror film alleen kijken? Ik moet er niet aan denken. Ik zie mezelf al helemaal alleen in mijn bed liggen, met grote ogen starend naar mijn tv scherm.. brr! Maar zo samen met je vriendengroep is het toch wel grappig om mee te kijken, wees eerlijk; het is allemaal nep en dat bloed is eigenlijk ketchup..toch? 


Als ik samen met mijn vrienden weer eens een sleep-over heb, praten we vaak over leuke dingen maar het eindigt toch altijd met horror verhalen. Van die enge kampvuur verhalen waarbij je het liefste meteen onder je dekbed wegkruipt, of tegen die leuke jongen aan, die jou vast wel in bescherming wilt nemen. Elk geluidje dat je dan hoort, is eng. De deurbel geeft je een hart verzakking, de luchtverfrisser klonk nog nooit zo hard, de theepot maakt opeens een eng geluid en hè, zag ik net iemand in de tuin staan? In een groep maak je elkaar nog banger dan dat je eigenlijk al bent ( en dan je durft toe te geven). Ook is het zo, wanneer ik een enge film aan het kijken ben, er altijd iets gebeurd waardoor we het op een gillen zetten. Natuurlijk is alles veel enger als je net een horrorfilm hebt gezien, maar als je vader net op het moment je deur open gooit en vraagt 'waar je nu weer die USB stick hebt gelaten', terwijl je net op dat enge stukje in die film zit... dan heb je het echt even niet meer. Of het moment dat je een clown ziet en je meteen aan IT denkt (Nooit dat ik nog een clown vertrouw!).. Of eerste keer dat de telefoon gaat, nadat je 'When a stranger calls' hebt gezien.. get my point? 

Soms als ik alleen thuis ben, dan ga ik denken aan enge dingen. Heel dom overigens, maar hoe harder je dan denkt 'IK MOET AAN IETS ANDERS DENKEN' hoe meer je aan enge dingen denkt; wat werken onze hersens toch fijn! Ik doe beneden alle lampen uit en loop in het donker naar boven.. eerst rustig.. twee trappen verder, iets sneller en de rest van de trap vlieg ik omhoog. 

Hartslag op volle snelheid en helemaal buiten adem; 

Hij had me bijna te pakken! 
Liefs,
Ellen


1 opmerking: