maandag 25 maart 2013

Perfect places

Perfect places


Iedereen heeft er wel een paar, van die plekjes op de wereld waar je even alles van je kan laten afvallen, diep inademt en geniet van het moois om je heen. Van die plaatsen waar je jezelf meer dan thuis voelt en waar je het liefste nooit meer weg wilt. Een plek voor jezelf, die je alleen met je eigen gedachten deelt... Herkenbaar?

Waar ik persoonlijk heel vrolijk van wordt, is straat kunst. De mooie dingen die je tegenkomt onderweg die me meteen weer vrolijk maken. Die je dag net een stukje mooier maken en die je even doen glimlachen. Je bent druk aan het denken, zit nog na te vloeken op die bus die te laat was en al kijkend op je horloge loop je te stressen.. dan zie je dit, geweldig toch. 

Er zijn zoveel van dit soort mooie plekjes op de wereld. Plekjes die een indruk op je maken die je nooit vergeet. Ver weg in het buitenland, of heel dichtbij in Nederland. Overal zijn van dit soort plekjes te vinden, als je maar echt ziet met je ogen en niet alleen kijkt. Sta er even bij stil en neem er de tijd voor, laat het moois tot je doordringen. 



 Mijn hart woont voor een deel in Londen. Als ik daar loop dan bewonder ik keer op keer de gebouwen, de mensen en de cultuur. Uren kan ik kijken naar die grote beroemde klok, die mij elke keer doet verbazen van schoonheid. Hoe vaak ik ook in Londen ben geweest, toch is er altijd wel iets moois dat ik nog niet eerder heb gezien. Zo liep ik door een voor mij onbekend straatje, in een hevige sneeuwstorm, compleet de verkeerde kant op en net toen ik wilde opgeven, kwam ik een nog kleiner straatje tegen. Mijn nieuwsgierigheid zette mij ertoe om toch even om het hoekje te gluren.. toen vond ik dit: 


Hoe mooi is dit! 

 Mijn tip aan jullie is om eens beter om je heen te kijken. Haal je geluk uit de kleine dingen en je leven zal zoveel leuker zijn. Geniet van de momenten waarop je de gelegenheid krijgt, zo kan je veel meer zorgen aan. 

Er zijn altijd nieuwe plekken om te ontdekken en als ik eerlijk ben, kan ik niet wachten tot ik het volgende pracht plaatje met jullie kan delen


Liefs, 

Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten