zaterdag 9 maart 2013

Toekomstplannen

Toekomstplannen



Soms weet je al vanaf kleins af aan wat je later worden wilt, waar je zult gaan werken en wonen.. en met wie. Andere mensen hebben helemaal geen idee waar ze terecht zullen komen en denken hier ook niet over na. Weer andere mensen hebben hun hele leven al uitgestippeld, maar als ze eenmaal ouder worden, is het toch niet zo gelopen zoals ze in eerste instantie gedacht hadden.

De toekomst is een 'iets' wat niemand helemaal in de hand heeft. Je kunt zelf keuzes maken, maar uiteindelijk moet je dealen met alles wat op je pad komt. Je kunt plannen hebben gemaakt, waarvan je zeker weet dat je ze gaat realiseren, maar deze plannen kunnen anders lopen en veranderen naarmate je ouder wordt. We veranderen onze richting omdat we zelf ook ouder worden en meer ervaringen krijgen. Dromen die je vroeger had, lijken nu soms onbereikbaar te zijn. Vroeger droomde je dat je als klein meisje later met een prins zou trouwen en als tiener heb je vaak genoeg gedacht 'Later trouw ik met Zac Efron' ( om maar een voorbeeld te noemen). Die fantasie hadden we nodig en nog steeds! We hebben geleerd van de dingen die we meegemaakt hebben en elke keuze die we maken, brengt ons ergens in het leven. Wijze woorden zul je denken, maar als je er goed over nadenkt weet je dat ik gelijk heb. Zelf dacht ik al heel lang dat ik in musicals zou gaan spelen en dat ik na de middelbare school aan een musical opleiding zou studeren. Grote plannen voor een klein meisje, maar als iemand er om vroeg, had ik altijd een antwoord klaar; ik word musicalster. Nu, een aantal jaren later heb ik nog altijd diezelfde droom, maar weet ik dat het een stuk minder realistisch is als dat ik me altijd had voorgesteld. Het is niet zomaar een gemakkelijk pad die je moet bewandelen om je droom te bereiken en het heeft zeker niet altijd het effect dat je gehoopt had. Maar onderweg naar deze ervaring, ben ik ook een hoop andere dingen tegengekomen die ik super leuk vind om te doen. Reizen naar verre landen, nieuwe dingen proberen en een andere taal leren. De toekomst begint vandaag al en daarom ben ik begonnen met het invullen ervan. Niet zozeer voor de rest van mijn leven, maar gewoon beginnend met een jaar. Een jaar er tussen uit en wonen/ werken in Londen. Een geweldige stad, waar ik echt een stukje van mijn hart heb achtergelaten. Samen met een vriendin, ga ik daar een geweldige tijd tegemoet. Natuurlijk is het gewaagd en zal ook daar het leven niet altijd over rozen gaan, maar ook dit moet je leren en ook dit zal je inzicht geven die je in je verdere toekomst kunt gebruiken. Het is een ervaring die je misschien nooit meer zult meemaken als je later een gezin hebt en een drukke baan die brood op de plank moet brengen. Leven is doen; ervoor gaan en genieten wanneer het kan. Die droom om in een musical te staan zal altijd blijven, de drang om te zingen zal er altijd zijn. Wie zegt dat ik dat niet ooit zal bereiken? Er zijn genoeg wegen die naar Rome leiden, zegt men altijd. Ik denk dat dit ook echt zo is. Wie weet word ik in Londen wel gescout door een platenbaas en krijg ik binnen no time een platencontract en sta ik zo in het voorprogramma van Adele. Dromen mogen groots zijn, ook al weet je niet of je dromen ooit uit zullen komen. Je fantasie op de loop laten en gewoon doen waar je goed in bent en er voor 100% van genieten; want is het niet zo dat je een hobby hebt omdat je het leuk vind om te doen? Dus ik zal zingend door de straten gaan, dansend in de stromende Engelse regen. Mij zul je niet horen klagen. 

Je horizon verbreden en aan je toekomst bouwen, of dit nu in Nederland is of in Londen, zal een leerzame ervaring zijn en ik ben er klaar voor. De sleutelhanger voor mijn kamer sleutel heb ik al! Of andere mensen nu denken dat het mij lukt of niet; Londen ik kom er aan, en ik ben er klaar voor! 





2 opmerkingen:

  1. En weer super mooi geschreven! Je blog klopt helemaal. Ell ik vind het knap dat je dit gaat doen! Echt respect. Ik ga zeker weten langs komen in Londen, maar we gaan eerst nog een paar maanden, veel leuke dingen doen samen! Xx je dinnetje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het helemaal.. ik ben ook maar eens begonnen om breder te denken. Ik doe natuurlijk heel veel zoals je weet.. maar er moet ook een andere manier zijn. En daar ben ik naar opzoek!

    Dikke kus, je beste vriendje

    BeantwoordenVerwijderen