zaterdag 2 maart 2013

Ken je dat?


Ken je dat? 

Van die momenten waarop je als persoon denkt... ben ik nou de enige die dit probleem heeft of zijn er meer van deze mensen op de aardbodem. Om eens even wat op te noemen; net op het moment dat je haast hebt en je nog 'even snel' je mascara wilt bijwerken, steek je dat complete stokje in je oog en lijk je net een panda beer! Of je hebt eindelijk geld om eens goed te kunnen shoppen, kom je niets leuks tegen... ken je dat? Or is it just me? Dit vraag ik me echt soms af.

Vandaag was het bij mij weer zo'n dag. Eigenlijk begon het al 's nachts, want hoe lucky was ik dat onze hond de hele nacht dacht dat hij een wolf was. Kussens op mijn hoofd, diep onder de deken, maar niets hielp. Mijn hond dacht voor een nacht dat hij de nieuwe Jacob in Twilight was. Weet je wat dan ook zo gek is.. als je in de nacht geluiden hoort, ga je er onbewust omheen dromen, ken je dat? Of je droomt dat je van de trap af valt en dan krijg je een schok door je hele lichaam heen. Dromen zijn soms sowieso heel raar. Ik vraag me af wat de betekenis is van de droom die ik vannacht had. Zie het voor je; ik in een klein vliegtuig, een enorme camera om mijn nek, al vliegend boven een zee vol met springende dolfijnen. Alles helemaal prachtig totdat! ... Het vliegtuig neerstort in zee en het hele voertuig onder loopt met water! Wat een worsteling om mezelf en de andere passagiers uit dat vliegtuig te halen. Totdat je wakker schrikt en je beseft dat je gewoon in je eigen bed ligt, vertrouwd in je eigen kamer.. met een jankende hond in de woonkamer.

Maar dromen zijn niet altijd zo eng of gevuld met onverklaarbare gedachten. Dromen kunnen juist heel mooi zijn! Je kunt dromen over verre reizen naar het buitenland, of je droomt over een eigen huis met een wit balkonnetje, over die ene jongen die je ooit vast wel op date gaat vragen.. over die film waar jij later sowieso in gaat spelen en over de dingen die je allemaal wilt bereiken in je leven. De meeste dromen zijn bedrog, maar zonder te dromen geen hoop en geloof. In mijn kamer heb ik twee spreuken hangen, waar ik me elke dag weer aan probeer te houden; ''Never give up the things you believe in'' en ''Wish it, Dream it, Do it'' zo denk ik dus over. Volg je droom, misschien kom je onderweg wel een hoop mooie ervaringen tegen!


Liefs, Ellen

4 opmerkingen: